Boendeinformation


Här hittar du allmän information som är bra för boende i föreningen att känna till. Stadgar, policyer och ordningsregler hittar du under en egen rubrik, se menyraden ovan. Det går självklart bra att kontakta styrelsen om något är oklart eller om det är någon information du saknar.



VIKTIGT OM DIN FÖRSÄKRING!

Fr.o.m. januari 2020 måste du ha ett obligatoriskt bostadsrättstillägg i din hemförsäkring.


Tidigare har föreningen kunnat teckna gemensam bostadsrättsförsäkring för samtliga lägenheter. Nu erbjuder inte vårt försäkringsbolag den produkten längre.



FASTIGHETSFÖRVALTNING

Administrativ fastighetsförvaltning av månadsavgift, pantsättning o.s.v. sköts av Castor AB, telefon 060-12 80 00


Föreningen svarar själv för övrig skötsel.



NAMNSKYLT I ENTRÉ OCH PÅ YTTERDÖRR

Kontakta Thomas Öhrman, så löser han det.



KONTAKTUPPGIFTER

Styrelsen ser gärna att du meddelar föreningen kontaktuppgifter som kan användas ifall något händer i/med din lägenhet om du inte är hemma. Det bästa är att fylla i dokumentet kontaktuppgifter (klicka på länken för att få dokumentet) och lägga det i styrelsens brevlåda på bottenvåningen i port 68.



TRÄDGÅRDSSKÖTSEL

Vid behov av trädgårdsskötsel finns gräsklippare, krattor och andra redskap att låna från trädgårdsförrådet, port 72. För att komma in använd samma nyckel som den till garaget. För förändringar på de allmänna ytorna måste Du först tala med styrelsen.



HAR NÅGOT GÅTT SÖNDER?

Om någonting som tillhör fastigheten, i eller utanför din lägenhet, går sönder, vänd Dig då till styrelsen

Är det brådskande, se information på anslagstavlan i entrén.


Vid akuta hissfel: Hissen AB, telefon 08-618 48 48